Laatste nieuws
Op deze pagina lees je het laatste nieuws. Zowel nieuws vanuit onze winkel als algemeen modelbouw en modelbaan nieuws zullen we hier regelmatig publiceren.
Oudere nieuwtjes hebben we gebundeld in jaaroverzichten. Rechts van deze pagina vind je de jaaroverzichten. Klik om alle nieuws uit dat jaar weer te geven.
Modelbouwnieuws 2025
Zoals gebruikelijk aan het begin van het nieuwe jaar, druppelen de nieuwtjes van de verschillende merken weer binnen. In diverse digitale folders wordt bekend gemaakt wat we dit jaar weer kunnen verwachten. Op deze pagina verzamelen we zoveel mogelijk digitale publicaties voor je. Deze pagina wordt de komende tijd dan ook nog regelmatig bijgewerkt met de laatste info.
Presentatie Märklin en (mini)Trix nieuws 2025
Op dinsdag 7 januari om 14.00 uur wordt door Märklin via een livestream op hun Youtube-kanaal een presentatie gegeven van de nieuwe 2025-modellen voor de merken Märklin, Trix, Minitrix en LGB.
Dit is de directe link naar de livestream van de presentatie.
Software update voor CS3 en CS3plus
De regelmatige gebruiker van het Märklin Central Station 3 heeft het wellicht al gemerkt: de centrale geeft bij aansluiting op het internet een rode punt weer. Oftewel, er is een nieuwe, maar kleine update beschikbaar.
Nu leverbaar: RMM jubleumwagen ERU Goudkuipje
Vanaf zaterdag 9 november is ons jubileumwagentje leverbaar. Over deze Märkin-wagen ter gelegenheid van ons 30-jarig dealerschap met Märklin, hebben we al eerder geschreven in dit artikel: Exclusief en éénmalig: ERU Goudkuipje wagon. Vanaf zaterdag 9 november dus bij ons in de winkel en in de webshop te koop!
De prijs van dit exclusieve en eenmalige wagentje in een bijzonder aantrekkelijke verpakking is € 32,99. Ook leuk als Sinterklaascadeautje!
Eerste Märklin en Trix Insider modellen 2025
Groot, sterker en duurder: Zo kon men de elektrische locomotief type E 95 beschrijven. In 1927 stelde de Deutsche Reichsbahn er zes van in bedrijf. Met hun continuevermogen van 3200 pk, een lengte van meer dan 20 meter en een gewicht van 138,5 ton waren de karakteristiek uitziende machines indertijd de sterkste elektrische locomotieven op het Duitse spoorwegnet. De prijs van 543.000 Reichsmark weerspiegelt de technische en kwalitatieve hoogstand.